Deze oudere jongere ging weer eens uit.

Ik was gisteravond in Amsterdam in discotheek de Bitterzoet aanwezig bij een heuse DJ battle. Het kleine dansetablissement schudde op zijn grondvesten terwijl de platendraaiers hun kunsten tentoonspreidden. Het publiek was een bont gezelschap van jongelui van wie de herkomst uit alle windstreken moet zijn geweest. Volgens mij moet ik een beetje uit de toon gevallen zijn. Ik had geen honkbalpet om schuin of achterstevoren te dragen, geen wijde spijkerbroek en ik was misschien de enige die een overhemd droeg. Niet echt ‘urban’ dunkt me.

Toch was het een geslaagde avond. Mijn gezelschap Anne en haar twee vriendinnen Mieke en Floor genoten zichtbaar van de muziek en danste dat het een aard had. Ik probeerde ook te dansen, maar de beperkte ruimte gepaard met de hoeveelheid feestgangers bemoeilijkte dat.

Naarmate het feest vorderde werd het duidelijk dat we ons onder bekende Nederlanders bevonden. Ik zag één van de leden van de populaire groep de ‘Opposites’, Dio en Sef twee van ’s lands bekendste rappers waren ook prominent aanwezig en de manier waarmee ze omgingen met de andere DJ’s deed me denken dat ik die ook zou moeten kennen. Het hoogtepunt in deze was toen Anne opeens blij afliep op een van de entourage op het podium en hem een high-five gaf. Ze bleven een tijdje kletsen en bij terugkomst bleek het een een oud klasgenoot te zijn die nu dus blijkbaar ver schopt in de landelijke hip-hop scène.

Anne was vorig jaar ook geweest en na wat ik gisteren beleefde zou ik zeggen dat het wat mij betreft voorlopig nog een jaarlijks terugkerend evenement mag blijven voor ons. Dan kom ik ook nog eens ergens.

Geef een reactie

