The Thousand Autumns of Jacob de Zoet

The Thousand Autumns of Jacob de ZoetThe Thousand Autumns of Jacob de Zoet by David Mitchell
My rating: 5 of 5 stars

David Mitchell doet me denken aan Emberto Eco. Hij heeft weliswaar geen baard en is geen professor in de semantiek, maar hun boeken zijn spannend, intelligent en getuigen van grote belezenheid. Ze laten je allebei ook in de waan dat je zelf slim bent, juist omdat je hun boeken leest. Wolkenatlas is voor Mitchell wat voor Eco de naam van de roos is. Maar dit is zeker net zo entertaining als die klassieker. Voor mij is the Thousand Autums of Jacob de Zoet ook de maat waarmee ik de rest van de boeken ga meten die ik dit jaar ga lezen. Gelukkig heb ik een nieuwe kast vol met ongelezen boeken staan.

2 gedachtes over “The Thousand Autumns of Jacob de Zoet

  1. Loes Reeve zegt:

    ‘k heb em bijna uit. Waar haalt ie man al die kennis vandaan. Mijn reaktie er op was ook een soort herkening van Umberto. Iedere keer dacht ik weer; Ha fijn ik ga weer terug naar Japan, naar een fregatschip met de kapitein met z’n vieze teen..Of naar een klooster vol met zielige nonnen. Maar dat niet alleen, die stijl van die man.
    Hij krijgt van mij ook 5 sterren. Zie je morgen

  2. Stephanie zegt:

    Is-ie niet geweldig?? Ik las ‘m eind vorig jaar, zonder twijfel het beste boek dat ik vorig jaar las, en de enige serieuze concurrent was Number9Dream, dat ik er gelijk achteraan las. Zijn debuut. (sorry pieter, mag ik hier wel reageren? hij stond nog open op mijn pc 🙂

Geef een reactie

