Inloggen met je twitter/facebook

Je kunt je al een tijdje met je twitteraccount of facebook account inloggen op websites. Maar het overgrote deel van de tijd moet je dan ook gewoon een account aanmaken. (emailadres opgeven, password verzinnen..en onthouden) Best omslachtig en een aanslag op je lange termijngeheugen.

Gisteren was ik dus wel verbaasd toen ik een app downloade die mij géén account liet aanmaken. maar alleen de mogelijkheid gaf in te loggen met mijn twitter- of facebookaccount. Heel handig, want ik hoefde niet nóg een wachtwoord te onthouden. En voor de app ontwikkelaars maakt het ook niet uit, want hun doelgroep heeft toch al twitter en/of facebook. Interessant bovendien, want ik had het nog nooit eerder zo gezien.  Dit gaat vaker voorkomen. Over een paar jaar, misschien minder, volstaat je facebookprofiel om online je zaken te regelen. Daarvoor moeten de privacyguidelines van facebook wel verbeteren, maar ze zijn al een stuk beter bezig dan ze eerst waren. (Die app is trouwens voorlopig nog nutteloos, want niemand gebruikt het nog in Europa geloof ik.)

Dit vind ik tegenwoordig boeiend.

Geef een reactie

