Toch even over Steve

Steve is dood, daar kom je niet meer langs de laatste dagen. Ik vind dat jammer, zelfs vervelend. Het geeft een naar gevoel. Mensen die op hun 56ste sterven gaan te vroeg dood, alle mensen die sterven gaan te vroeg dood. Dat komt alleen net iets beter aan als degene die op zijn 56ste dood gaat iemand is die zo populair is. Steve zei het zelf: “Nobody wants to die. Even people who want to go to heaven don’t want to die to get there.”

Steve zijn boodschap was simple: “Jezelf zijn loont.” Hij droeg uit wat we allemaal weten: Als je hard werkt en doet waar je zelf in gelooft kun je veel moois voor elkaar krijgen, ook al is dat wat jij gelooft niet zo ‘normaal’. Je mag tegendraads zijn, je MOET tegendraads zijn.

Ik ken Steve natuurlijk niet persoonlijk. Ik vind niet, zoals sommigen, dat ik een vaderfiguur heb verloren. Ik heb niets verloren. Ik weet net zo weinig van hem als de meesten, dus wat ik van hem vind is gebaseerd op wat ik in de media tegenkom, maar voor wat ik in de media over hem tegenkom heb ik dus heel veel respect. Zo hoorde ik dat hij offended was door de producten die de concurrenten van Apple op de markt brachten. Waarom zou je iets verkopen als je wist dat er meer mogelijk was? Dat vindt ik mooi en dat is ook een motivatie om net even iets beter je best te doen. Of in ieder geval om te doen waar je je goed bij voelt. Zo las ik op de site van de BBC ook iets wat natuurlijk ook waar is. Iedereen die een mac koopt gelooft dat hij of zij dankzij dat aangeschafte product die roman gaat schrijven, die plaat maakt, op zijn of haar gevoel afgaat. Dat zou goeie marketing kunnen zijn, maar die komt voort uit wat Steve leek te denken. En als afgaan op je gevoel je zo succesvol maakt als steve was met Apple, wie gaat dat dan niet meer doen?

Geef een reactie

