shuffler.fm

Ik had het al getwitterd, maar ik ga het nog een keer zeggen. Nu met extra diepgang. Shuffler.fm is een hele gave website. Tijdens het NVB congres werd ik er door Jeroen de Boer op gewezen.

Het is een mooie website om nieuwe muziek mee te ontdekken. Muziek waar je anders nooit op was gekomen. Het werkt als volgt. Vanaf de hoofdpagina geef je aan waar je ongeveer naar wilt luisteren en vervolgens wordt er een doorlopende playlist gegenereerd uit andere muziekweblogs. Je kunt het makkelijk aanpassen als je toch geen zin hebt in de muziek die je uitzocht en onderwijl krijg je sites te zien en muziek te horen die je leuk/mooi/interessant vindt.

Je kunt, zoals ik dat op dit moment doe, de muziek luisteren door de website in een los tabje in de achtergrond te zetten van je browser of je kunt actief meelezen op de pagina waar de muziek vandaan geladen wordt. Op die manier leer je ook nog eens de context van hetgeen je naar luistert. Echt geweldig.

Ik miste dat ontdekken van muziek heel erg bij Spotify en iTunes waar ik normaalgesproken heenga om muziek te ontdekken. Als je de nieuwe muziek een beetje bijhoudt zul je ook nog liedjes en artiesten tegenkomen die je al kent, maar het grootste gedeelte is voor mij in ieder geval totaal nieuw en dat is heerlijk.

Geef een reactie

