internetten op vakantie

De halve finale van de hockeyvrouwen. Een zinderende wedstrijd. We waren erbij.Op vakantie heb ik zitten letten op hoe het internet geregeld was waar ik me bevond en hoe ik daar dan mee omging. Ik was in Londen bij de Olympische spelen en meteen daarna twee weken op Sardinië.
Ik had thuis, voor ik naar Londen ging al  van bekenden posts gezien die al in Londen waren en op het Olympisch park via verschillende social media. Internetten zou dus wel gaan en ik had er zin in. Ik kwam aan en checkte of ik wifi had. Had ik wel, maar ik moest er wel voor betalen. zes pond voor 90 minuten gedurende een dag. Niet slecht, ik zou het er wel voor over hebben, want het was sowieso wel een duur grapje die spelen. Soms heb je gewoon met de omstandigheden te maken en maak je er het beste van. Maar het was nodeloos ingewikkeld om gegevens in te vullen en het allemaal aan de praat te krijgen en waarvoor? Om te pochen over waar ik was en wat ik deed, terwijl ik er met vrienden en familie was. Ik kon ook wel wachten tot ik ergens was waar ik de tijd had en wifi tot mijn beschikking bovendien. veel makkelijker en ik was toch te druk bezig met de ogen uit mijn hoofd kijken in het Olympic Park. Zo’n tech-nerd ben ik dan weer niet.

Op Sardinië was het anders, maar niet ‘beter’. Sardinië is prachtig. Schitterende stranden, mooie bergen en van die dorpjes die daar dan tegenaan gedrapeerd liggen alsof de huizen en kerken als een soort mos, heel langzaam uit de berg zelf zijn ontstaan. Alles gaat daar langzaam. En dat is op vakantie dus heerlijk. Ik had totaal geen behoefte om in touch te zijn met mijn Nederlandse leven, ervoor kiezend om mij twee weken samen met A overal van buiten te sluiten. Tot we in een iets groter plaatsje toch zwichtten voor een colatje in een café met wifi, één van de zeer weinigen. Het hele eiland leek nagenoeg gespeend van internet of andere tech. Behalve mobieltjes, iedereen had een lulijzer aan zijn oor geplakt.

In het café, waar we even incheckten kreeg ik een soort koudwatervrees. Ik wilde niet op Facebook, ik wilde niet Twitteren en even via Foursquare aangeven waar ik was leek me al helemaal banaal. Het was allemaal zo nutteloos. Het was namelijk heerlijk weer en het was gezellig en het internet ging daar niets aan toevoegen. Wel handig om even te kunnen zien of we nog genoeg geld hadden om de rest van de vakantie nog door konden. Dat ging natuurlijk. En we gingen weer naar het strand. Afkoelen.

Sardijns strand

Een gedachte over “internetten op vakantie

Geef een reactie

