The switch

Bestaat er iets fijners dan tijd vrij hebben om te spelen met je nieuwe telefoon? Misschien als die tijd rond de Kerst is, dan is er ook nog een overdaad aan lekker eten bij. Geef mij een ‘device’, goeie internetverbinding en een mince pie en ik ben de rest van de dag in mijn eigen bubble. Mijn iPhone 3Gs gaat met pensioen. Hij wordt al wat ouder, kan de lading niet meer aan om mij gedurende hele dagen bij te staan in mijn niet te stillen honger naar informatie. Hij begint een nieuw zelfstandiger leven als hoeder van muziekbestanden. Kan nostalgisch doen met alle foto’s die hij nog huist. Misschien dat ik af en toe nog beroep op hem doe als de batterij van mijn nieuwe toestel op raakt bijvoorbeeld.

Pensionado

Ah, mijn nieuwe toestel… een blinkend witte HTC One X. De dealer van mijn Facebook verslaving! Nu nog state of the art, maar voor hoe lang? En inderdaad, geen Apple. Ik ben buiten de boomgaard gegaan. De HTC heeft een groter scherm zelfs dan de nieuwste iPhone en ik wil rustig grotere stukken tekst kunnen lezen. Verder kunnen ze vrijwel identieke dingen. Maar vergeleken met mijn trouwe bejaarde is het een jonge hond, met een prachtige camera, een enorm vermogen en een keur aan leuke nieuwigheden. En hij is ook gewoon mooi.

Jonge hond

Ik had een iPad kunnen kopen, zelfs kunnen wachten tot de kleine versie daarvan in Nederland beschikbaar kwam, maar ik wil één apparaat hebben waarmee ik alles kan, inclusief bellen. En daarvoor is deze in mijn ogen het meest geschikt.

De iPhone doet nog een maandje dienst als telefoon. Dan verloopt het abbonnement en zal de omschakeling compleet zijn. Het nummer blijft gelijk.

2 gedachtes over “The switch

    • Pieter R zegt:

      Thanks as always for that most valuable contribution. Overigens zou je eens het boek Rosie Greer’s Needlepoint for Men moeten lezen. Google maar even.

Geef een reactie

