Emails liken. Wanneer gaan we dat eens doen?

Soms zou ik wel eens een email willen liken. Als je een mailtje krijgt waarin iemand je vertelt dat iets is geregeld bijvoorbeeld. Dan is het netjes dat je even laat weten dat je dat nu weet en dat je daar blij mee bent. Een likeje zou dan kunnen volstaan. Nu moet ik reply drukken (soms, maar liever niet, reply all) en moet ik een zinnetje opschrijven om mijn genoegen te uiten. Kan dat niet anders? Ja, met een like.

Andersom is het namelijk ook stom. Als je iets af hebt waaraan een ander ook heeft meegewerkt en je hoeft diegene alleen even op de hoogte te brengen, maar de telefoon wordt niet opgenomen oid. En dan krijg je drie dagen later een mailtje met “Mooi”. Dat hoeft van mij dus ook niet. Gewoon een likeje en iedereen weet hoe het zit en kan door met zijn dag.

Weet er iemand toevallig of ik bij Gmail of zo met mijn neus zoek en dat dit allang kan?

Geef een reactie

