Google+, iemand? Omdat Facebook irritant is en Twitter niet toereikend.

Wat ik fijn zou vinden? Als ik makkelijk op social media kon zeggen wat ik wilde tegen wie ik dat wilde. Met name op Facebook en Twitter gaat dat steeds moeilijker.

Op Facebook kan ik lijsten maken met vrienden, kennissen, collega’s en dat soort dingen. Dat is vaak praktisch, maar dan mag ik maar één lijst kiezen of heel moeilijk doen met custom settings per post. Thanks but no thanks Zuck! Op Twitter gaat alles tegelijk, kan ik alleen lijsten maken om de stroom aan tweets die lees te ordenen. Ook niet ideaal.

Facebook lijsten

En dat is jammer want het meeste contact wat ik heb gaat via die twee platforms. Was Google+ maar wat populairder. Dat wil ik wel zien gebeuren. Ik wil een arm om Google+ heen slaan en zeggen: “Komt wel goed. Eerst maar even wat cooler worden, laat je niet gek maken door de grote jongens Facebook en Twitter. Ik ga je gebruiken omdat je bij jou makkelijker dan op Facebook hezelfde voor elkaar krijgt met die circles functionaliteit.” Nu ben ik op Facebook omdat het bijna moét. Als mijn beste vrienden meer met Google+ deden dan gebruikte ik dat meteen. De mobiele app is heel veel beter, bijvoorbeeld, de reclame is minder irritant en de gevolgen van je acties zijn makkelijker te traceren. De Hangouts lijken aardig en de integratie met andere Google producten die we allemaal al gebruiken is fijn (Denk aan Gmail, Youtube, Calendar)

Google plus kent mijn vrienden niet

Maar, nou ja, Mijn vrienden zitten niet op Google+ En dus moet ik mijn voorkeur delen met allemaal corporate types die ernstig lijden aan FOMO en geen idee lijken te hebben waarom hun bedrijven aan social doen.
Nu weet ik dat Google zelf niet eens zegt dat Google+ een social network is, maar zoals ik ook al begon, het gaat er mij niet om dat ik nog een nieuw sociaal netwerk wil, maar dat ik contact wil met de juiste mensen in de juiste mate.

Geef een reactie

