Father john Misty.

“No time to loose! We’ve got to get this done quickly so we can all instagram it later.” Het was maandagavond in de kleine zaal van Paradiso, Ik keek om me heen en ik zag wat hipsters schaapachtig hun iPhones terug in hun broekzak doen. Moest er wel een beetje om lachen. De vinger op de zere plek. De man die die opmerking maakte, Father John Misty is een wat vreemde figuur wiens muziek ik ooit via Spotify voorbij hoorde komen.

Ik vond het wel leuk en kreeg dus de kans om het live te horen. Twaalf euro betaald voor een kaartje. Zo gaat dat dus tegenwoordig.  Je krijgt iets doorgestuurd, of je bladert wat door suggesties die ‘het internet’ opwerpt en je doet er iets mee (of niet).Iedereen ontwikkelt zo zijn eigen muzieksmaak en volgens mij zijn de populairste bands zoals Coldplay en U2 ook de meest gemiddelde bands. Dat krijg je als iedereen het leuk vind.

Joshua heeft het begrepen. Hj heeft naast zijn website z’n tumblr (staat ‘m goed), hij zit op Facebook en nog wat meer dingetjes. Doet wat ‘ie zelf wil. Of het kan ‘m gewoon niets schelen dat was ook tijdens het concert gister niet erg duidelijk. Dit optreden bij Letterman geeft een klein beetje weer hoe het was.

Geef een reactie

